2013. augusztus 8., csütörtök

You were my Destiny? (27. rész - Emléktöredékek)




Amióta haza jöttünk, magamba roskadva kucorgok az ágyam háttámlájának dőlve. Olyan dühös vagyok saját magamra. Ha nem lenne emlékezetkiesésem, legalább jól elintézhetném azt a marhát, aki felcsinált.
Most komolyan...
Kiskorú vagyok, a sulit sem fejeztem még be, és kismama vagyok!? Nevetséges.
Nem kérdés, hogy nem tartom meg.
Tudom, hogy egy magzatról így beszélni mocskos dolog, de nem jött a legjobbkor. Nincs még itt az ideje, hogy anya legyek. Még én magam is gyerek vagyok. Így mégis hogyan gondoskodnék egy csecsemőről?
A válasz: sehogy.
Anya is túl korán szült, és mindig ettől védett. Azt mondta, egy anyának sem kötelessége, hogy feláldozza a jövőjét a gyereke miatt. Hisz nézzük meg, ő most Myung Hee-vel van. Nem dobta el az esélyt magától, hogy boldog lehessen, csak azért, mert én leszögeztem; nem kérek a pótapuka projektből.
Szóval a döntés már megvan.
Már csak az a kérdés, hogy miképp fogok a lelkiismeretemmel megküzdeni. Mert, hogy az nem lesz egy könnyű feladat, az már biztos. Mégis csak egy babát készülők megölni.
És az a magzat ezt nem érdemli meg. Egyszerűen nem ő döntött arról, hogy megfoganjon.
Egy mocskos állatnak érzem magam attól, amire elszántam magam, és amit készülők megtenni.
Apránként őröl fel a bűntudat.
Tényleg ilyen könnyelműen döntök egy emberélet felett?


Anya magáénak tudhatja a jó-szülő-tanácsadás díjat. Komolyan.
Kiveséztük a témát, hogy mit akarok kezdeni. És bevallom őszintén, nagyon szükségem volt erre a beszélgetésre. Mert amíg magamban őrlődtem, egyre jobban kezdtem meginogni.
- Tudod kicsim, felelőtlenség lenne egy olyan babát megszülnöd, akinek még az apját sem tudod, hogy ki. - mondja halkan anya, ahogy a teájába kortyol. Próbál nyugodt maradni, de a remegő kézfején látszik, hogy milyen ideges.
Mondjuk ez nekem sem stimmel. Jó lenne valami kontaktot létesíteni a másik Hyerin-nel, mert így nem jutunk dűlőre. Ő biztos tudja, hogy ki az apa. Ezt már csak nekem kéne előkotornom valahogy az agyam mélyéről, és minden megoldódna.
De valójában... az is furcsa, hogy maga az apa nem jelentkezett. Szóval vagy nem tud a baba létezéséről, vagy magasról tesz rá, hogy mit teszek vele.
Épp azon rágódtam, hogy melyik a rosszabb lehetőség, mikor belépett a nappaliba Myung Hee.
- Miről beszélgettek? - kérdezi mosolyogva, de ahogy anyám aggódó tekintetével találkozik, egyből lehervad a görbület az arcáról. - Mi a baj?
- Hyerin terhes. - böki ki kertelés nélkül anya, mire idegesen kapom a férfira a szemem, akinek kitágulnak a szemei. A kézfejét összeszorítja, és remegni kezd minden ízében. Idegesen simít végig az arcán, majd a szó szoros értelmében ledobja a kézi táskáját, és kisiet a nappaliból. Anya megrökönyödve néz utána, majd feláll, hogy utána menjen.
A dolgozószoba ajtajának csapódására leszek figyelmes, majd arra, hogy anya kopogtat a faburkolaton, bebocsátást várva.
Frusztráltan túrok a hajamba, és én is felkelek az ágyról, majd kimegyek szülőm után.
Az ajtót támasztja hátával, és nagy levegőt véve csendesíti magát, hogy halljon valamit. Odasomfordálok mellé, és rátapasztom a fülem az ajtóra.
- Végre, hogy felvetted! Óriási hibát követtél el, Young Hak! - nem kellett hallgatóznunk, mert tisztán lehetett érteni minden szavát. Ordibált a telefonba, tajtékozva az indulattól. - Normális vagy, édes fiam!? Teherbe ejted a húgodat? Komolyan mondom, ha most itt lennél, olyat tennék veled, amit még én magam is megbánok! Ne vágj a szavamba, most én beszélek! Nem most van itt az ideje a magyarázkodásnak. Ebből a szarból már nem tudod kihúzni magad! Most azonnal idejössz, és rendbe teszed a dolgokat! Nem elég, hogy felelőtlenül vezettél, a halál torkába sodortad Hyerin-t, most még Jae Sung-tól azt is meg kell tudom, hogy felcsináltad!? Azt mondtad védekeztetek. Hazudtál... Mondtam, hogy hallgass! Addig hord ide magad, amíg szépen mondom! Nem érdekel Hyosun sem, most azonnal indulsz! Ne akard, hogy én menjek el érted, mert akkor én küldelek kórházba néhány törött csonttal!
Nagy erővel csapódott a földhöz a készülék, és mi ijedten néztünk össze anyával. Úgy érzem, ő sem hallotta még ilyennek Myung Hee-t. Szemeiben csillogott a félelem.
Összerezzentünk, amikor nagy erővel nyílt az ajtó. Mindketten hátra ugrottunk a férfi útjából, aki meggyötört arccal nézett anyára.
- Gyere ide. - nyújtotta ki a karját, de anya tétovázott pár pillanatig. - Nincs semmi baj.
Végül odalépkedett Mr. Choi-hoz és belefúrta a fejét a vállába. Zokogott.
És ez mind miattam.
Myung Hee kinyújtotta nekem a másik kezét, én pedig készségesen elfogadtam. Átnyalábolt minket nagy karjaival, és így álltunk percekig.


Egy fél órán belül nyílt az ajtó. Hisz Young Hak-nak még mindig szabad bejárása volt a házba, sőt biztos meg volt a kulcsa is.
Még soha nem láttam élőben, így dió méretűre zsugorodott a gyomrom. Egyre csak fokozódott bennem a félelem, és a kíváncsiság, minden lépésének hangjától. A nappaliban ültünk, a kanapén anyával. Myung Hee a szobát szelte át lábaival, ahogy idegesen járkált fel és alá.
Aztán felerősödtek a léptek, és megéreztem a szívemben egy erős fájdalmat, ahogy a szobába lépett. Végig futott gerincem mentén a hideg, csak a tudattól, hogy itt van.
Nem értettem miért vált ki belőlem ilyen reakciót. Még ha ő is az apa...
De ha tényleg tőle van a baba, akkor mi-
- Itt vagyok. - szólal meg egy mély hang, amitől a gyomrom még jobban összébb ugrik. A félelem satuként szorította össze a torkomat, úgy éreztem nem jutok levegőhöz.
Éreztem már ezt korábban is. Kiskoromban volt egy betegségem, amit pánikrohamnak hívnak. Nem kapsz rá gyógyszert, mert ezt az agy váltja ki, és mentális okai vannak.
Ahogy még közelebb lépdel, akaratlanul kapom fel rá a tekintetem. Úgy érzem, látnom kell.
Ahogy találkozik a tekintetem az övével, elfog a hányinger. Annyira görcsben van már a gyomrom, hogy úgy érzem még egyet lép, és megszűnik létezni.
Kávészín szemeiben félelem, harag, és megkönnyebbülés szikrázik. Aztán, ahogy Mr. Choi-ra pillant, megkeményedik az arcán minden izom.
- Ahogy óhajtottad. - teszi hozzá, Myung Hee pedig horkant egyet, majd odalépdel mellé.
- Ne merj ilyen hangnemet megütni. Ezek után főképp ne.
- Miért is? - kérdi, és egy gúnyos mosoly ül ki az arcára. Karba teszi a kezeit, és oldalra dönti a fejét. Még ebben a pillanatban is levegőért kell kapkodnom, szépségét látva. - Mivel nem hagytad, hogy a telefonban tisztázzam magam, ezért megteszem most.
- Hallgatlak. - feleli az idősebbik Choi, és összeszorítja ajkait.
- Nem én vagyok az apa. - pillant ekkor rám, mintha megerősítést várna, de én csak kitágult szemekkel bámulok vissza rá. - Még a baleset előtt mondta el Hyerin, a saját szájával, csak hogy ne köss belém, hogy Tae Joo-tól van a gyerek.
- Mi!? - reked Myung Hee-ben a levegő, és én végszóra pattanok fel a kanapéról. Futva sietek el a mosdóig, és az utolsó pillanatban még felfogom a hajam, majd azonnal kijön belőlem minden.
Görnyedten, remegő végtagokkal hajolok a wc fölé, várva, hogy hátha jön még valami. Végül megelégelem a várakozást, és felállok a földről. Nekitámaszkodom a kezeimmel a mosdókagyló szélének, és kiöblítem a számat. Megmosom az arcom is, majd mikor megtörlöm egy törülközővel, és belepillantok a tükörbe, ugrok egyet.
A saját képmásom mellett Young Hak arcát pillantom meg. Kalapáló szívvel fordulok meg, hogy szemtől szemben legyünk.
- Megijesztettél. - nyögök fel, és nagy kortyokban nyeldesem a levegőt.
- Szóval tényleg igaz? - kérdi, mire én kérdőn nézek rá. Odanyúl az arcomhoz, és megfogja egy hajtincsemet, majd az orrához emeli, és nagyot szippant belőle. - Nem emlékszel rám? - kérdi, mire kihagy egyet a szívem. Bár mondhatnám azt, hogy de, tudom ki ő, ám fogalmam sincs róla. Pedig úgy érzem, nagyon fontos dolgokat felejtettem el így.
- Nem, nem tudom ki vagy. Csak annyit tudok, amit anyáék elmondtak rólad. - motyogom halkan.
- Értem. - ereszti el a tincset, ami visszahullik a vállamra. - Jobb is így, hidd el. Az lenne a legjobb, ha soha nem nyernéd vissza az emlékezeted.
- Hogy mondhatsz ilyet? - nyögök fel kétségbeesetten.
- Bántottalak. - feleli, mire még egyet kihagy a szívem. - Olyat tettem, amit nem lett volna szabad. A felejtés segít. És neked legalább most könnyen fog menni.
- Mért előtte nem ment könnyen? - kapok az alkalmon, hátha valamit ki tudok szedni belőle.
- Jobb, ha nem is tudod. Ez az emlékezetvesztés megkönnyíti a te életedet és az enyémet is egyben. - fordít nekem hátat és elindul ki a fürdőből.
- DE én emlékezni akarok. - mondom magabiztosan, ami maradásra bírja. - Tudom, hogy fontos voltál nekem. - döntöm félre a fejem.
- Mi? - tágulnak ki a szemei.
- Nem tudom, hogy miért... de mindig egy sötét szempárral álmodok, amióta csak felébredtem a kórházban. És ma rájöttem, ez egy jel. A szemeidbe nézve ráébredtem, rólad szólnak az álmaim. Mindben szerepelsz. Néha emlékfoszlányok rémlenek fel, ha reggelente felébredek.
- Nem! - lép vissza és megragadja a vállaim. - Nem teheted. Ez így van jól. Kérlek. - szemei ellágyulnak, csokoládé folyamként szikráznak. - Nem emlékezhetsz. Könyörgök.
- Miért? - kérdem, és közelebb hajolok hozzá. Szeme lesiklik a számra, és behúnyja a szemeit, hogy nyugalmat találjon.
Megremeg a szája széle, és kinyitja a szemeit. Újra kávészínt vesznek fel íriszei.
- Mert akkor újra bántani foglak. - lány hangjából burkolt fenyegetés cseng ki.
- Azt hiszem... vagyis nem. Biztos vagyok benne. - érintem meg az állvonalát, mire megremeg. - Nem bánom, ha bántasz. Úgy érzem, valami elemi erő feléd vonzz. Tudom, hogy valami hozzád köt.
- Kérlek. - nyög fel, és félre pillant. Felsiklik kezem az arcára, amitől újra felém fordul. Ahogy érintem a lágy bőrfelületet ujjbegyeimmel, elkezd hasogatni a fejem. De kizárom a fájdalmat, és a másik kezemet is az arcára helyezem. Elmélyülnek szemei, tűz pislákol mindkettőben. Ahogy közelebb hajolok hozzá, a tűz végképp fellobban bennük. Türelmetlenül tapasztja rá ajkait az enyéimre, amitől egy nyögés hagyja el a számat.
Közelebb húzódom hozzá, és testünk egybeforr. A nyakára kulcsolom kezeimet, ő pedig a hajamba túr ujjaival. Semmi gyengédség nincs ebben a csókban, Young Hak vadul falja párnáim.
Kézfejemmel végig simítok hátán, amitől remegés fogja el, és türelmetlenül vezet a csempézett falhoz, majd erősen hozzá nyom.
A hasamból kiinduló bizsergés mindenhol utol éri a testemet, és egyre lágyulnak a mozdulataink.
Young Hak levezeti mindkét kezét az oldalamra, és végig simít rajtuk, amitől jóleső borzongás fog el.
Úristen. Ilyen intenzív csókom még senkivel nem volt. Ha vele minden alkalommal ilyen...
Ha rajtam múlna, akkor én most itt, helyben leteperném.
De közbe szól a kín a fejemben, mert olyan erővel tör be a koponyámba, hogy összecsuklok. Elszakadnak egymástól ajkaink, és erőtlenül omlok a földre. Young Hak a derekamnál fogva kap el, én pedig összeszorítom a szemem, és a fejemre tapasztom a kezeim.
Képek cikáznak a fejemben, időt sem adva nekem, hogy bármelyiket is jobban megnézhessem.
Arcok sokasága váltakozik, párbeszédek csengenek a fülemben. Tompán hallom, ahogy Young Hak a nevemen szólongat, mire még több emlékkép tör felszínre.

~ Hyerin... - motyogta a nyakamnál, mitől egyből kirázott a hideg. Karjai elengedtek, és megfordítottak tengelyem körül. ~

- Mi a baj? - hallottam az arcomhoz közel hangját.

~ Baj, ha szeretlek? - húzza el száját keserűen. Erre a szóra egyből felkapom a fejem, még a lélegzetem is elállt. ~

- Hívom anyáékat!

~ Bár eltűnnél, és soha nem jönnél vissza!
- Gyűlöllek! - vágom a fejéhez.
- Én mindig is utáltalak. - néz szemeimbe, ahogy ezt mondja, amitől rám jön a sírás.
- Dögölj meg Choi Young Hak! - nyúlok hátra és megfogom az első dolgot, ami a kezem ügyébe akad. Nem törődve azzal, hogy mi az, erőteljesen felé hajítom. A váza hangosan csattan neki a falnak, és törik darabokra, ahogy Hak még idejében lehajol. ~

- Maradj velem... - motyogom neki, ahogy megérzem, kezeinek szorítása gyengül.

~ Többet akarok... - motyogja, ahogy végig nyal számon, és besiklik keze a pólóm alá. Simogatni kezdi hasamat hideg ujjbegyeivel, én pedig beletúrok hajába, ahogy tépkedi szinte már számat, annyira vadul csókol. ~

- Mindjárt visszajövök.

~ A barátok nem szoktak randizni...
- A testvérek sem szoktak csókolozni, mégis meg eshet, nem? - mosolyodik el huncutul.
- Mi!? - hőkölök hátra. - Te... tudsz róla?
- Most már igen. - kuncog. ~

- Tae Joo. - motyogom halkan, mire Young Hak megmerevedik.

~ Ó, jut eszembe. Elfelejtettem bemutatkozni. - lép vissza. - Üdvözöllek szép hölgy, a nevem Ishikawa Yuu. - ragadja meg a karom, és kezet csókol. Pislogva állok előtte, nem tudom ezt mire vélni. ~

- Yuu, emlékszem rád... - mondom még mindig fojtottan, csukott szemekkel.
- Hyerin! - kiabál nekem Young Hak, de egyre kevésbe érzékelem a külvilágot.

~ Nem haragszol rám?
- Mért tenném? - vonja fel kérdőn szemöldökét.
- Mert szeretem Young Hak-ot.
- Te bolond vagy! - csapja meg karomat. - Tudod jól, hogy már régóta nem érdekel. És nem is fog. Annak az időszaknak vége, és az enyém amúgy is csak puszta rajongás volt. ~

- Boldogság...

~ Anya mindig azt mondta, hogy a csokoládé olyan, mint egy falat boldogság. ~

- Hyerin, kérlek. - csókolja meg Young Hak az arcomat. Érzékelem, hogy a földön fekszem, megérzem ruhámon keresztül is a hideg követ. Kinyitom a szemem, és látom, hogy Hak kuporog mellettem, fölöttem anyáék állnak, aggódás ült ki az arcukra.
- Young Hak. - nyögök fel. - Emlékszem rád... - válik fátyolossá a tekintetem, és újra lecsukódnak szemeim. Még mielőtt elnyelne a sötétség, egy utolsó képkocka gördül le, majd végül minden elcsendesedik, és kiapad az emlékfolyam.

~ Nyom egy puszit a fülkagylómra, majd egy másikat az arcomra. Mikor a számhoz ér végig nyal saját ajkain, és csak lágyan hozzáérinti enyéimhez. Percekig maradunk így, szótlanul, egymás szemébe nézve. ~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése